صنعت دارویی و سلامت

در قرن ۱۹، با پیدایش شیمی و توسعه علم داروسازی، صنعت دارویی به یک مرحله جدید وارد شد. اختراعاتی همچون استفاده از دستگاه‌های تولید انبوه و شیوه‌های پیشرفته تحقیق علمی، توانستند به صنعت داروسازی رونق بیشتری ببخشند.

کشف و تولید داروهای موثر و ایمن، تکنولوژی‌های پیشرفته در تحقیقات دارویی و کاربرد تکنیک‌های جدید در تشخیص و درمان بیماری‌ها، از جمله دستاوردهای این دوران می‌باشند.

علاوه بر توسعه و تولید داروهای کلاسیک، در سال‌های اخیر، صنعت داروسازی نیز به سمت تحقیق و تولید داروهای نوین و نوآورانه پیش رفته است. داروی نانوتکنولوژی، درمان‌های ژنتیکی، واکسن‌های جدید و داروهای بیولوژیکی همگی نمونه‌هایی از تحقیقات و پیشرفت‌های اخیر در این صنعت هستند.

شرکت تولید مواد اولیه داروپخش

در ایران نیز صنعت داروسازی رونق قابل توجهی پیدا کرده است. شرکت‌های تولید دارو در ایران به منظور بهبود روش‌های درمانی و ارائه راهکارهای نوین، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری انجام می‌دهند.

این تلاش‌ها به جهت تولید داروهای مؤثر، ایمن و با کیفیت بالا است. برخی از شرکت‌های داروسازی در ایران همچنین در همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به بررسی و توسعه داروهای گیاهی و سنتی نیز می‌پردازند.

همچنین تولید داخلی داروها، علاوه بر کاهش وابستگی به واردات، اشتغالزایی و رشد اقتصادی را تحقق می‌دهد. این صنعت به عنوان یکی از بخش‌های رقابتی و صادرکننده در بازارهای بین‌المللی نیز شناخته می‌شود.

شرکت داروپخش (تماد)

شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) یکی از شـرکت‌هـای گـروه دارویـی تامین (TPICO) از خانواده اقتصادی بـزرگ شستا است. این شرکت اولیـن و بزرگ‌ترین تـولـیدکننده مـواد اولیه دارویی نارکوتیک و غیر نارکوتیک کشور می‌باشد.

در حال حاضر شرکت تماد با 21 خط تولید فعال و بیش از 120 قلم محصول دارویی یکی از معتبرترین شرکت‌ها در صنعت داروسازی ایران است. این شرکت با بیش از 20 سال تجربه در زمینه تولید و عرضه مواد اولیه با کیفیت برای صنعت داروسازی، به عنوان یکی از پیشروان در این حوزه شناخته می‌شود.

تماد با تکیه بر تجربه و تخصص خود در زمینه تولید مواد اولیه داروسازی، به تأمین نیازهای مشتریان خود در سراسر جهان می پردازد. صادرات 25 محصول به 52 کشور در 5 قاره جهان و انتخاب تماد به عنوان تنها صادر کننده ممتاز ملی سال 1399 در صنایع دارویی کشور از جمله افتخارات این شرکت می باشد.

شرکت داروپخش تماد با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و فناوری‌های نوین، مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و استانداردهای بین‌المللی را تولید می‌کند. همچنین، شرکت تماد به دنبال حفظ استانداردهای کیفیتی بین المللی است و در تمامی مراحل تولید، از کنترل کیفیت دقیق استفاده می کند.

تماد به عنوان یک شرکت پایدار، به حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت عمومی متعهد است. این شرکت در فرآیندهای تولید خود از روش های پایدار و محیط زیستی استفاده می کند و تلاش می کند تا به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر محیط زیست بپردازد.

استانداردهای تماد

گواهینامه ISO 10015

استاندارد بین‌المللی مدیریت شایستگی و توسعه افراد

گواهینامه ISO 14001

استاندارد بین‌المللی مدیریت محیط زیست

گواهینامه ISO 9001

استاندارد بین‌المللی مدیریت کیفیت

گواهینامه ISO 45001

استاندارد بین‌المللی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

محصولات تماد

مـواد حــد واسط:

مورفین دی کاربامات، هیدروکسی دی هیدرو مورفین دی کاربامات، هیدروکسی کدینون، دی هیدرو تیوینون ، هیدروکسی مورفین دی کاربامات، اکسی مورفون، کدینون و..

مـواد مــوثــره دارویی:

مورفین سولفات، هیدروکدون بی تارتارات، ترامادول هیدروکلراید، نوسکاپین هیدروکلراید، اکسی کدون هیدروکلراید، پایه نالترکسون، متادون هیدروکلراید، فلووکسامین مالئات و…

مـواد نیمه سـاخته دارویی:

گلوله لانزوپرازول (8.5٪)، قرص امپرازول (8.5٪)، گلوله سدیم پانتوپرازول (15% و 20%)، گلوله های اسموپرازول و…

محصــولات نهایـی:

بوپرنورفین 2 میلی گرم، سولفات مورفین، ترامادول، شربت تنتور تریاک، شربت متادون، استامینوفن/اکسی کدون، متادون، سولفات هیدروکسی کلروکین و…