ساخت کیت تشخیص سرطان روده توسط محققان کشورمان

سرطان روده سومین سرطان شایع در دنیا و یکی از کشنده ترین بیماری ها محسوب می شود و اما خبر خوش اینکه یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت کیت تشخیص این سرطان شده اند که می تواند با نمونه گیری و با سرعت بیشتر و هزینه ای تا 70 درصد کمتر از نمونه خارجی و با کیفیت بالاتر این بیماری را تشخیص دهد.

سرطان روده

مدیرعامل شرکت دانش بنیان «زیست تشخیص سنجه» با بیان اینکه، سبد محصولات این شرکت دانش بنیان بیشتر در حوزه سلامت است، ساخت و بومی سازی کیت تشخیص سلامت، کیت تشخیص سرطان روده، کیت تشخیص عفونت معده و پنل باربری و پنل عفونی را از جمله محصولات این شرکت فناور نام برد و خاطرنشان کرد: بیش از ۹ محصول دانش بنیان داریم و توانسته ایم هفت پروانه تولید از وزارت بهداشت و درمان دریافت کنیم.

باقری گفت: برای ساخت این کیت از تکنولوژی نانو استفاده شده است و به همین دلیل معاونت علمی و ستاد نانو حمایت های خوبی از ما داشته اند. همچنین توانسته ایم گواهی ثبت اختراع این محصول فناورانه را از آمریکا دریافت نماییم و ضمن جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریمی فعلی کشور، گامی در جهت اشتغال زایی جوانان متخصص کشورمان برداریم و به سوی ارز اوری و صادرات نیز حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری قطره