صادرات خدمات فنی و مهندسیِ صنعت آب و برق به 50 کشور جهان

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت متخصصان داخلی صنعت آب و برق در شرکت‌های مهندسی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی و دانش‌بنیان توسط شرکت‌های فعال در صنعت آب و برق کشورمان، به مقصد بیش از پنجاه کشور جهان، در حال انجام است.

صادرات خدمات فنی و مهندسیِ صنعت آب و برق به 50 کشور جهان

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در نشست خبری که صبح امروز ۱۴ بهمن به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از مشارکت مردم در طرح های مدیریت مصرف عنوان کرد: کشور ما در صنعت برق و در صنعت آب از ۱۰۰ درصد وابستگی به ۱۰۰ درصد خودکفایی رسیده است و بسیاری از کشورهای جهان از خدمات فنی مهندسی جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند می‌شوند.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت متخصصان صنعت آب و برق در شرکت‌های مهندسی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی و دانش‌بنیان توسط شرکت‌های فعال در صنعت آب و برق به مقصد بیش از پنجاه کشور جهان، در حال انجام است.

وی افزود: بلندترین سد جهان با ارتفاع ۳۳۰ متر و نیروگاهی به ظرفیت ۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات که بیش از ۱۴ میلیارد متر مکعب ظرفیت مخازن دارد در تاجیکستان واقع شده و این سد توسط شرکت‌های ایرانی در حال اجرا است.

محرابیان با اشاره به اینکه در صنعت آب و برق مسیر درخشانی پیموده شده است، بیان کرد: در پروژه‌های سازه‌ای و عمرانی در حوزه برق شامل احداث نیروگاه طی مدت اخیر بالغ بر ۷۵۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و در بخش آب نیز سرمایه‌گذاری به ۳۶۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از طرح‌های وزارت نیرو به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در چهارمین سال خشک قرار داریم، اظهار کرد: در میزان بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال ۳۰ درصد عقب‌تر هستیم با این حال تدابیری برای مدیریت شرایط با اتکا به تجربه گذشته اندیشیده شده و با همراهی مردم شرایط قابل مدیریت است‌.