۲ هزار و ۳۱۶ تُن محصول فولادی به افغانستان صادر شد

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: ۲ هزار و ۳۱۶ تُن انواع محصولات فولادی در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری از این مجتمع صنعتی به افغانستان صادر شد.

مهدی کوهی روز چهارشنبه در بازدید هیات عالی‌رتبه افغانستان از ذوب‌آهن اصفهان با بیان‌اینکه ۴۰ درصد از محصولات تولیدی این شرکت به خارج صادر می‌شود، افزود: افغانستان دومین بازار هدف صادرات محصولات ذوب‌آهن اصفهان است.
وی بیان کرد: آمادگی این را داریم که شمش فولادی را به هر میزان که کشور دوست و برادر افغانستان نیاز داشته باشد، به این کشور صادر کنیم.

لوله استیل

وی ادامه داد: از صنعتگران افغانستان دعوت می‌کنیم تا از ذوب‌آهن اصفهان بازدید کنند و در نخستین فرصت آماده برقراری جلسه همکاری با صنعتگران این کشور هستیم.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: ما آماده صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری در صنایع معدنی با دولت افغانستان هستیم.
وی اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان برای تامین ریل مورد نیاز دولت افغانستان و توسعه راه آهن این کشور آمادگی کامل دارد.
کوهی افزود: ذوب‌آهن اصفهان بعنوان قدیمی‌ترین عضو کنسرسیوم معادن ایران و افغانستان آمادگی دارد تا در زمینه معادن سنگ و آهن و زغال همکاری بسیار خوب با این کشور داشته باشد.
هیات عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرستی افغانستان بنا به دعوت رسمی ایران روز شنبه، ۱۳ آبان‌ وارد تهران شد.
این هیات مُتشکل از ۳۰ مقام طالبان در سفر به تهران در باره روابط دوجانبه، تجارت، ترانزیت، حمل و نقل، زیرساخت‌ها و راه آهن با مقامات ایرانی رایزنی کردند.
سفیر کشورمان در افغانستان نیز این هیات را همراهی می‌کند.
ذوب‌آهن اصفهان بزرگترین واحد فولادسازی قطعات ساختمانی در ایران محسوب می‌شود.
این شرکت با ظرفیت تولید ۲.۸ میلیون تُن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
محصولات این مجتمع عظیم صنعتی به ۲۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا