تاریخچه نمک

نمک یکی از مواد غذایی عمده و یکی از اولین مواد غذایی است که توسط انسان ها استفاده شد. تاریخچه نمک به هزاران سال قبل باز می‌گردد. اولین نشانه های استفاده از نمک در چین در حدود ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد یافت شده است.
در اصل، نمک از طبیعت استخراج می‌شد. انسان ها از آب های دریا و دریاچه ها نمک را به دست می‌آوردند. در طول تاریخ، نمک علاوه بر استفاده در غذاها، به عنوان روشی برای حفظ و نگهداری مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی در قرن بیستم، روش‌های جدیدی مانند استخراج نمک از منابع زیرزمینی با استفاده از فرایندهای پیچیده‌تر و تصفیه نمک با استفاده از تکنولوژی پیشرفته مثل فیلتراسیون و انحلال معکوس به کار گرفته شد. ایرانیان نیز از دیرباز نمک را عنصر مهمی در زندگی شان می‌دانستند. نمک در ایران به عنوان نشانه پایداری تلقی می‌شد و از آن برای حفظ غذاها استفاده می‌کردند.

نمک خوراکی

در حال حاضر با توجه به پییشرفت تکنولوژی در کشور و همچنین افزایش توجه به تغذیه سالم، نمک‌های خالص و بدون مواد افزودنی به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است.

شرکت پارس نمک کاوه

شرکت پارس نمک کاوه یک شرکت معتبر و پیشرو در صنعت تولید نمک در ایران است. این شرکت با بیش از 30 سال سابقه درخشان، توانسته است به عنوان اولین تولیدکننده نمک‌های دارویی و با کیفیت در ایران شناخته شود. همچنین ظرفیت تولید بالای این کارخانه علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور، درخواست‌های صادراتی به کشورهای آسیایی و اروپایی را پوشش می‌دهد.
پارس نمک کاوه یک طیف گسترده از محصولات نمکی را تولید می‌کند. تنوع در محصولات، به مشتریان امکان می‌دهد تا بر اساس نیازها و ترجیحات خود، انتخاب کنند.

پارس نمک کاوه با استفاده از بهترین نوع دستگاه‌ها و علی‌الخصوص تغییر روش تولید نمک با هدف دستیابی به خلوص 99.9 درصد، توانسته است با کیفیت‌ترین نمک ایران را تولید نماید که مصارف مهمی چون صنایع داروسازی، شیمیایی، صنعتی و خوراکی را دارد. همچنین این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده تجاری قرص‌های نمک در ایران، توانسته است با استفاده از دستگاه‌های خاص و تکنولوژی به روز محصولی تحت عنوان “قرص نمک” را تولید نماید که برای اولین بار در ایران به عنوان یک محصول تجاری، قابلیت استفاده در بخش های مختلف صنعتی و مواد غذایی را دارد.

استانداردهای پارس نمک کاوه

گواهینامه ISO 9001:
استاندارد بین‌المللی مدیریت کیفیت

گواهینامه ISO 22000: استاندارد بین‌المللی مدیریت محیط زیست

گواهینامه HACCP: استاندارد بین‌المللی تحلیل خطر و کنترل بحران در صنایع غذایی

گواهی HALAL CERTIFICATE:
نشان حلال

محصولات پارس نمک کاوه

نمک خوراکی یددار:

نمک طعام نامی است عام که به سدیم کلراید اطلاق می‌شود، فرمول شیمیایی آن NaCl و بلورهای آن مکعبی شکل است. مشاهده بلورهای مکعبی شکل یکسان و بدون شکستگی، توسط ذره‌بین شاخص نمک تصفیه شده پوسان و سان است. نمک تصفیه‌شده یُددار پوسان و سان با خلوص بیش از 99.5%، مطابق با استاندارد تولیدشده است و با مرغوب‌ترین ید غنی گردیده است. خلوص بالا و دانسیته پایین نمک مقدار مصرف نمک را کاهش می‌دهد.

نمک صنایع:

بسیاری از صنایع به نمک با خلوص بالا برای ارتقاء کیفیت محصولاتشان نیاز دارند. کاهش ناخالصی‌های موجود در نمک که از ویژگی‌های نمک تبلور مجدد (رکریستالیزه) پوسان است، انتخاب مناسبی برای این صنایع است تا محصولی با بهترین کیفیت را به مشتریان خود عرضه کنند. تولیدکنندگان معتبر در صنایع شیمیایی، نساجی، رنگرزی، تأسیسات و حفاری استفاده از نمک پوسان را به شما پیشنهاد میدهند. از نمک هیدروسافت برای احیای رزین‌های سختی‌گیر آب، در فرآیند نرم کردن آب استفاده می‌شود.

نمک صنایع غذایی:

نمک پوسان با داشتن خلوص بالا و عاری بودن از فلزات سنگین ثبات کیفیت را در فرآورده‌های صنایع غذایی که از استانداردهای ملی و بین‌المللی پیروی می‌کند، تضمین می‌نماید. همچنین خلوص بالای نمک، میزان مصرف نمک را کاهش داده و سلامتی مصرف‌کنندگان را تأمین می‌کند. بسیاری از صنایع غذایی معتبر لبنی، فرآورده‌های گوشتی، رب و کنسرو از مشتریان نمک پوسان هستند.

قرص نمک:

در گذشته شرکت ها برای رفع گرفتگی مدارات لوله ای و تأسیسات خود، از رزین های اسیدی استفاده می کردند و این رزین ها به دلیل هزینه بسیار بالا و عمر کوتاه، می تواند به عنوان یک عامل افزایش هزینه در بخش تأمین و نگهداری دستگاه های یک کارخانه محسوب شود. اما با استفاده از این قرص های نمک می توانیم عمر مفید رزین های اسیدی و یا سیستم های سختی گیر را بالا تر برده و به راندمان 5 الی 10 برابری، دست پیدا کنیم.

نمک دارویی:

نمک سدیم کلرید دارویی پوسان مطابق با استانداردهای بین‌المللی دارویی BP و USP تولید شده و دارای تأییدیه GMP از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این محصول عاری از اندوتوکسین بوده و در محصولات دارویی مانند سرم‌های همودیالیز، سرم‌های صفاقی، سرم‌های تزریقی، مایع لنزهای چشمی و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.