صنعت گوشت در ایران

سلامت یکی از حوزه‌های بسیار مهم در دنیای امروز است که تاثیرات گسترده‌ای بر ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورها می‌گذارد. افزایش دائمی سن امید به زندگی به عنوان مهم‌ترین شاخص توسعه یافتگی جوامع در امر سلامت، بیانگر توجه روزافزون مردم دنیا به مقوله سلامت است.
صنعت داروسازی علاوه بر اهمیتی که برای سلامت افراد جامعه دارد، می‌تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی و روابط بین‌الملل داشته باشد.
پیرو سیاست‌های داخلی کشور، بازار داخلی تا اندازه زیادی به خودکفایی رسیده است. در حال حاضر 114 کارخانه تولیدکننده داروهای انسانی در ایران وجود دارد و طبق آخرین آمار داده شده توسط سازمان غذا و دارو و سندیکاهای وابسته، 97 درصد داروی مصرفی ایران ساخت داخل کشور می‌باشد.
صادرات دارو نیز یکی از مهم‌ترین موضوعات صنعت داروسازی است. کشورهای عراق، افغانستان، گرجستان، ازبکستان، سوریه و یمن مشتریان همیشگی محصولات دارویی ایران هستند.

شرکت پروتئین گستر سینا
شرکت پروتئین گستر

شرکت پروتئین گستر سینا در راستای سیاست‌های هم افزایی واحدهای تولیدی از سال ۱۳۹۱ از ادغام شرکت گوشتیران و شرکت طیور ارومیه تشکیل گردید.

این شرکت هم اکنون با برخورداری از واحدهای مرغداری گوشتی و مرغ مادر و نیز کشتارگاه تمام اتوماتیک با ظرفیت 4 هزار قطعه در ساعت با برند مرغ خانگی  مشغول به فعالیت است. همچنین خطوط بسته بندی و تولید محصولات سوسیس و کالباس و انواع ناگت با برند گوشتیران، آرزومان و اطمینان از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌باشد.

شرکت پروتئین گستر سینا، در حال احداث شهرک آبزیان با چهار زیرمجموعه در استان بوشهر می‌باشد. این زیرمجموعه‌ها عبارتند از: مزرعه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال، کارخانه تولید خوراک آبزیان، کارگاه تکثیر ماهیان دریایی و کارخانه عمل آوری محصولات آبزی.

 

گواهینامه ISO 9001 استاندارد بین‌المللی مدیریت کیفیت 

گواهینامه ISO 22000: استاندارد بین‌المللی مدیریت محیط زیست

گواهینامه ISO GOLDEN SIGN: نشان طلایی

واحدهای مختلف شرکت پروتئین گستر سینا

شرکت های زیرمجموعه شرکت پروتئین گستر

واحد گوشتیران:
کارخانه گوشتیران نخستین تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی در ایران است. این شرکت فعالیت خود را با نام «آرزومان» شروع کرد. بعد از انقلاب اسلامی نام شرکت و محصولاتش به «گوشتیران» تغییر کرد.
سوسیس، کالباس، ناگت، سرخ کردنی، کنتاکی، همبرگر، برگر از جمله محصولات تولید شده با برند گوشتیران و اطمینان می‌باشد.

واحد ماهیران:
مجموعه ماهیران در زمینه تولید محصولات متنوع آبزیان در بسته بندی‌های مناسب مشغول به فعالیت می‌باشد این مجموعه در تلاش است تا پس از برند گوشتیران که برترین برند ایرانی در صنایع گوشتی و پروتئینی می‌باشد، از جایگاه بالایی در عرضه تولیدات آبزیان برخوردار شود.
ماهی سی‌باس و انواع ماهی پخته شده از جمله محصولات تولید شده با برند ماهیران می‌باشد.

واحد طیور ارومیه (مرغ خانگی):
شرکت مجتمع طیور ارومیه در زمینه تولید مرغ گوشتی، خدمات کشتارگاهی با برند مرغ خانگی فعالیت می‌کند. همچنین عرضه محصولات صنعتی جهت کارخانجات فرآورده‌های گوشتی از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.
شینسل، ران، سینه و انواع مرغ و بوقلمون سوخاری و کبابی از جمله محصولات تولید شده با برند ماهیران‌ می‌باشد.

واحد مرغ مادر خرمدره:
این مجتمع دارای ظرفیت پرورش ۱۲۵ هزار قطعه مرغ مادر گوشتی می‌باشد و سالیانه ۱۲ میلیون جوجه یکروزه مورد نیاز کشور را با برند مرغ خانگی تامین می‌نماید.