صنعت تجهیزات پزشکی از محدوده وسیعی برخوردار است و تجهیزات پزشکی یکبار مصرف همانند باند و گاز و پنبه، تنوع و گستره وسیعی دارند.

محصولات این صنعت به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت افراد جامعه نیازمند پیاده‌‌سازی دقیق استانداردهای ایمنی و کیفیتی می‌‌باشند، به طوری که عدم رعایت دقیق موارد ذکر شده باعث ایجاد صدمات جانی جبران‌‌ناپذیری می‌‌گردد. بالطبع برآورده نمودن اینگونه الزامات هزینه‌‌های طراحی تولید و خدمات پس از فروش را به مراتب بیشتر از سایر حوزه‌‌ها به تولیدکننده تحمیل می‌‌نماید.

در سال‌‌های نه‌‌چندان دور و در دورانی که هیچ‌‌گونه استاندارد و شاخص کیفی مشخصی برای خرید این محصولات حیاتی نبود و تولید این کالاهای استراتژیک در کارگاه‌‌های زیرزمینی و بدون رعایت ابتدایی‌‌ترین شرایط بهداشتی انجام می‌‌گرفت. فاکتورهای عمده موجود جهت انتخاب و خرید تجهیزات پزشکی یکبار مصرف در سفیدی رنگ پارچه، بدون بو بودن، تمیزی و سایر مشخصات ظاهری خلاصه می‌‌شد.

تجهیزات پزشکی

با گذشت زمان و با توجه به حساسیت و تاثیر مستقیم کیفیت این کالاها در فرآیند بهبود بیماران پس از تلاش‌‌های مسئولین حوزه سلامت و با همکاری‌‌های تولیدکنندگان داخلی جهت ارتقاء سطح کیفی این کالاها شاخص‌‌های کیفی جدیدی مطرح و مورد استفاده قرار گرفت.

در همین راستا در ایران اداره کل تجهیزات پزشکی با الزامی کردن دریافت پروانه ساخت برای تولیدات تجهیزات پزشکی، اخذ استانداردهای بین‌‌المللی مرتبط با محصول و رتبه‌‌بندی شرکت‌‌ها در طرح طبقه‌‌بندی، گام مهمی را در تشخیص کالاهای مورد تایید و با کیفیت از تولیدات نامرغوب و بی کیفیت داخلی و یا قاچاق برداشته است.

برای اطمینان از خرید کالای با اصالت علاوه بر توجه ‌‌به داشتن‌‌آرم استاندارد دقت نظر به وجود علائمی همچون موارد ذیل نیز توصیه می‌‌شود:

1- شماره پروانه ساخت وزارت‌‌ بهداشت

2- گواهینامه‌‌های سری ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۳۴۸۵ مخصوص تجهیزات پزشکی

3- CE MARK انطباق گروه محصولات با استانداردهای ایمنی و سلامت اروپایی

4- مشخصات ‌‌تولیدکننده

5- تاریخ ‌‌تولید و انقضاء 

باند و گاز بهداشتی

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه (سهامی خاص) یکی از بزرگ‌‌ترین شرکت‌‌های ایرانی در زمینه تجهیزات پزشکی می‌‌باشد. شرکت کاوه با بیش از 40 سال سابقه، تولیدکننده محصولات یکبارمصرف پزشکی و بهداشتی با دو نام تجاری گل برای انواع پنبه و کاوه برای انواع گاز انواع باند و نخ باریم می‌‌باشد.

حضور منابع انسانی متخصص و کارآمد در کنار استفاده از دانش اساتید مطرح دانشگاهی باعث گردید تا با استفاده از ماشین‌‌آلات اتوماتیک و به روز دنیا، ساخت کشورهایی نظیر آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه و اتریش بهترین و باکیفیت‌‌ترین محصولات تولیدی به بازار بسیار مهم و استراتژیک تجهیزات پزشکی و بهداشتی ایران عرضه شود.

گواهینامه ISO 13485: استاندارد بین‌‌المللی مدیریت کیفیت مخصوص تجهیزات پزشکی

گواهینامهOHSAS 18001 : استاندارد بین‌المللی مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای

گواهینامه ISO 14001: استاندارد بین‌المللی مدیریت محیط زیست

گواهینامهISO 9001 : استاندارد بین‌المللی مدیریت کیفیت

واحدهای مختلف کارخانه باند و گاز و پنبه کاوه

واحدهای تولیدی:
واحد سفیدگری، رنگرزی، تکمیل، تولید و بسته‌‌بندی انواع گاز
واحد سفیدگری، رنگرزی، تکمیل، تولید و بسته‌‌بندی انواع پنبه
واحد بافندگی، تولید و بسته‌‌بندی انواع باند
واحدهای انبارش:
انبار مواد اولیه، انبار مواد شیمیایی، انبار ملزومات بسته‌‌بندی، انبار محصول و انبار فنی
واحدهای آزمایشگاهی:
آزمایشگاه نساجی، آزمایشگاه فیزیک، شیمی و آزمایشگاه میکروبیولوژی
واحد تحقیق و توسعه (R&D):
شرکت باند و گاز و پنبه کاوه همواره در جهت پیاده‌‌سازی استانداردهای مدیریتی و کیفیتی محصول تلاش مضاعف نموده و در همین راستا مفتخر به اخذ بیش از 30 گواهینامه، تندیس و همچنین تقدیرنامه‌‌های بین‌‌المللی، ملی و استانی گردیده است.

انواع پنبه با نام تجاری گل:

پنبه هیدروفیل بهداشتی، پنبه توپک بهداشتی، پنبه توپک آرایشی، پنبه الکلی و پد الکلی

انواع گاز با نام تجاری کاوه

گاز جراحی ساده، گاز جراحی نخ‌‌دار، گاز دندانپزشکی، گاز توپی، گاز طبی استریل، گاز وازلینه استریل و لانگ گاز


انواع باند با نام تجاری کاوه

باند زخم‌‌بندی، باند کناریافته، باند کناریافته شکل‌‌پذیر، باند کناریافته سوختگی، باند حلقوی، باند ارتوپدی فایبرگلاس با مارک Phil Cast، پد پانسمان سوختگی با مواد ۱۰۰% طبیعی

محصولات جدید

کرم‌‌ها: کرم‌‌های نرم‌‌کننده و لطیف‌‌کننده، کرم ضد لک، کرم ضد چروک و جوان‌‌کننده پمادهای زخم: پاد زخم بستر، پماد زخم دیابت، پماد سوختگی پمادها: پماد دهن کراث (هرموهیل)، پماد شقاق (شیفار) وازلین (رد رز) پوویدون آیدان: